ΔΑΑ: Ξεκινούν κάλυψη Morgan Stanley και Deutsche Bank
Με σύσταση equal weight ξεκινά κάλυψη ο αμερικανικός οίκος, «hold» η γερμανική τράπεζα. Οι εκτιμήσεις για τα κέρδη του ΔΑΑ και η προσομοίωση με... ομόλογο. Οι τιμές-στόχοι.
Η αμερικανική επενδυτική τράπεζα Morgan Stanley και η γερμανική Deutsche Bank ξεκινούν την κάλυψη του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) με ουδέτερη σύσταση και τιμές-στόχους τα 8,70 και τα 8,80 ευρώ αντίστοιχα, με μηδενικά περιθώρια ανόδου από την τρέχουσα τιμή στο ταμπλό του ΧΑ.
Η γερμανική Deutsche Bank εξηγεί: «Ξεκινάμε την κάλυψη του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) με αξιολόγηση Hold. Ο τομέας Air (περίπου 50-55% του προφίλ καθαρού εισοδήματος του ομίλου, σε κανονικοποιημένη βάση) είναι σημαντικά απαλλαγμένος από κινδύνους, δεδομένου του ρυθμιστικού πλαισίου, και αποτελεί μια ροή εισοδήματος προσαρμοσμένη στον πληθωρισμό, χωρίς κίνδυνο ανόδου/καθόδου από τη μεταβλητότητα της κίνησης (μακροπρόθεσμα).
Ο μη ρυθμιζόμενος τομέας των μη αεροπορικών μεταφορών θα πρέπει να τροφοδοτήσει την ανάπτυξη, αλλά πιστεύουμε ότι αυτό θα αποκρυσταλλωθεί μόνο μακροπρόθεσμα, όταν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα επενδύσεων MAP33, ένα πρόγραμμα ύψους 650 εκατ. ευρώ (σε τιμές 2022) κατά το 2024-2028 για την αύξηση της χωρητικότητας από 26-33 εκατ. επιβάτες. Συνολικά, εκτιμούμε σταθερά καθαρά κέρδη εκτός του τομέα των αερομεταφορών (€67-68 εκατ. ετησίως) την περίοδο 2024-2026».
Η Μorgan Stanley επισημαίνει από την πλευρά της ότι ο ΔΑΑ δεν είναι το «τυπικό ευρωπαϊκό αεροδρόμιο», καθώς είναι μη τυπικό από πολλές απόψεις όπως η παραχώρηση, η ρύθμιση, το μικρό λιανικό αποτύπωμα, μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα αλλά και πληρωμές μεγάλων μερισμάτων.
«Βλέπουμε το ΔΑΑ ως ένα ομόλογο συνδεδεμένο με ένα option και είναι δίκαια αποτιμημένο. Ξεκινάμε την αξιολόγηση σε Equal weight, τιμή-στόχο στα 8,7 ευρώ. Ο ΔΑΑ προσφέρει ένα σταθερό προφίλ μερισματικής απόδοσης που βασίζεται σε ένα λειτουργικό μοντέλο χαμηλού κινδύνου με αμυντικές ρυθμιζόμενες αεροπορικές δραστηριότητες, με βραχυπρόθεσμη ανάπτυξη που υποστηρίζεται από τη δυναμική στις τάσεις της κίνησης και μεσοπρόθεσμη ανοδική πορεία από την επέκταση των τερματικών σταθμών (ώθηση στις μη ρυθμιζόμενες μη αεροπορικές δραστηριότητες).
Ο ΔΑΑ είναι μια παραχώρηση αεροδρομίου μικρής διάρκειας (22 έτη), με υψηλό περιθώριο EBITDA, υψηλή μετατροπή μετρητών και χαμηλή μεταβλητότητα κερδών, ικανή να προσφέρει γενναιόδωρες διανομές μερισμάτων βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα (100% πληρωμή που εισέρχεται σε μια μεταβατική φάση).
Ο ΔΑΑ πρέπει να μπει σε δύο μεταβατικές φάσεις ταυτόχρονα. Πρέπει: i) να σχεδιάσει μια ήπια προσγείωση στις ρυθμιζόμενες αποδόσεις από μια θέση υπερκερδών (30% RoE → 15% cap), ασκώντας πίεση στα βραχυπρόθεσμα κέρδη και ii) να πραγματοποιήσει μεγάλης κλίμακας επέκταση του τερματικού σταθμού την περίοδο 2024-2028 για να καλύψει την αύξηση της κίνησης και να αυξηθεί ο χώρος λιανικής πώλησης», υπογραμμίζει η Morgan Stanley.