Τιμή-στόχο τα 27,4 ευρώ δίνει για τη ΓΕΚ Τέρνα η Axia
Σύμφωνα με την ΑΧΙΑ, είναι προφανές ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση μεταξύ αυτών που αποτιμά αυτή τη στιγμή η αγορά και της πραγματικής εσωτερικής αξίας. Αναμένει τα EBITDA του 2024 να κινηθούν στα 384 εκατ. ευρώ.
Σε νέο αναλυτικό report για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προχώρησε η ΑΧΙΑ, λαμβάνοντας υπόψη το deal για την πώληση της θυγατρικής ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, ανεβάζοντας την τιμή-στόχο στα 27,40 ευρώ και διατηρώντας σύσταση αγοράς.
Όπως αναφέρει η χρηματιστηριακή, τον τελευταίο χρόνο, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναδείχθηκε νικητής στον διαγωνισμό για την Αττική Οδό, αλλά και για το μεγαλύτερο έργο αυτοκινητοδρόμου στην Ευρώπη (ΒΟΑΚ) ενώ ανακοίνωσε την πώληση του ποσοστού συμμετοχής της (36,6%) στη θυγατρική ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, για 900 εκατ. (πάνω από 50% της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης). Την ίδια στιγμή, ο κατασκευαστικός βραχίονας αύξησε τη λειτουργική του κερδοφορία κατά 70%, φτάνοντας τα 137 εκατ. ευρώ, ενώ ο τομέας θερμικής ενέργειας (ΗΡΩΝ) επέστρεψε στη μητρική εταιρεία μόνο μέσα στο 2023, 150 εκατ. ευρώ.
Σε αυτό το σημείο, η επενδυτική ισχύς του ομίλου πλέον ανέρχεται σε 2 δισ. ευρώ (πέρα από τις δεσμεύσεις για χρηματοδότηση σε έργα που έχει ήδη εξασφαλίσει), τα οποία με την ανάλογη μόχλευση αντιστοιχούν σε έργα ύψους 9-10 δισ. ευρώ. Η διοίκηση κατέστησε σαφές ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα παραμείνει πολύ δραστήρια στον τομέα των παραχωρήσεων στην Ελλάδα αλλά και στα Βαλκάνια.
Ενδεικτικά, αναφέρει η χρηματιστηριακή ότι η αξία των έργων παραχωρήσεων/ΣΔΙΤ που αναμένονται στην Ελλάδα τα επόμενα δύο χρόνια εκτιμάται στα 10 δισ. ευρώ, ενώ σχετικά με τα Βαλκάνια, η διοίκηση τόνισε ότι έργα 2-3 δισ. ευρώ αναμένονται τα αμέσως επόμενα χρόνια, με ακόμη περισσότερα σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.
Σύμφωνα με την AXIA, η μόχλευση δεν αποτελεί θέμα πλέον. Δεδομένων των επενδύσεων εντάσεως κεφαλαίου που απαιτεί ο τομέας των υποδομών, η μόχλευση ήταν πάντα ένα θέμα συζήτησης σχετικά με το επενδυτικό story της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και κάθε επιτάχυνση του επενδυτικού προγράμματος εκλαμβανόταν ως επιβάρυνση του ισολογισμού. Μετά την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, ο όμιλος πλέον μπορεί να κυνηγήσει νέες προσοδοφόρες επενδύσεις διατηρώντας μια πιο μετριοπαθή μόχλευση στον ισολογισμό, που πλέον εναρμονίζεται με κορυφαίους δείκτες σε διεθνές επίπεδο. Πιο αναλυτικά, μετά και τη συναλλαγή, το καθαρό ταμείο της μητρικής εταιρείας εκτιμάται στα 600 εκατ. ευρώ, με τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα στο 1,5 δισ. ευρώ.
Σχετικά με την αποτίμηση, όπως σημειώνει η ΑΧΙΑ, εκτός από το value crystallization που προσφέρει η συναλλαγή της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, το επενδυτικό story της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ γίνεται πολύ πιο ξεκάθαρο με τον τομέα των υποδομών να συνεισφέρει το μεγαλύτερο κομμάτι της κερδοφορίας για τα επόμενα χρόνια, προσφέροντας παράλληλα και σημαντικές συνέργειες.
Σύμφωνα με την ΑΧΙΑ, είναι προφανές ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση μεταξύ αυτών που αποτιμάει αυτή τη στιγμή η αγορά και της πραγματικής εσωτερικής τους αξίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η χρηματιστηριακή σημειώνει ότι με βάση το σενάριο που έχει τρέξει για τα τρέχοντα επίπεδα αποτίμησης, φαίνεται η αγορά να δίνει μηδενική αξία στο χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων, παρόλο που περιλαμβάνει και έργα που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία και επιστρέφουν μερίσματα.
Σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή, με μία άλλη ανάγνωση των δεδομένων, θα μπορούσε κάποιος να πει ότι η αγορά κάνει discount την αξία του χαρτοφυλακίου των παραχωρήσεων με >16%, αποτίμηση που δεν φαίνεται λογική για έργα τέτοιας ποιότητας. Μάλιστα, η AXIA αναφέρει ως παράδειγμα το πρόσφατο IPO για το Αεροδρόμιο της Αθήνας, το οποίο αποτιμήθηκε με περίπου 8,0%.
Ακόμα, σύμφωνα με την ΑΧΙΑ, παύει να υφίσταται λόγος για holding company discount (παραδοσιακά η αγορά έβαζε 10% έως 20%) καθώς πλέον το σύνολο της κερδοφορίας θα προέρχεται από δραστηριότητες που ελέγχονται και διοικούνται πλήρως από τον όμιλο.
Ετσι, σύμφωνα με τη μέθοδο Sum Of The Parts, η χρηματιστηριακή υπολογίζει την τιμή-στόχο για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα 27,40 ευρώ ανά μετοχή (από 24,80 ευρώ προηγουμένως), διατηρώντας τη σύσταση αγοράς με περιθώριο ανόδου 64% από τα τρέχοντα επίπεδα.
Όσον αφορά στις επιδόσεις, η ΑΧΙΑ αναμένει τα EBITDA του 2024 να κινηθούν στα 384 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2025, μετά και την έναρξη των παραχωρήσεων για Εγνατία και Αττική Οδό (από τον Ιούλιο του 2025), τα EBITDA αναμένεται να διαμορφωθούν στα 533,7 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2026 (με την πλήρη λειτουργία των 2 έργων) στα 680 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά, τέλος, στα καθαρά κέρδη, αυτά αναμένεται να φθάσουν στα 220 εκατ. ευρώ το 2028, από 141 εκατ. ευρώ το 2025.