ΧΑ: Οι εταιρείες του FTSE-25 που ξεχώρισαν σε EBITDA και καθαρά κέρδη

Οι όμιλοι που διακρίθηκαν, οι θετικές εκπλήξεις, τα turnaround stories και οι εταιρείες που μπόρεσαν να διατηρήσουν ικανοποιητικά μεγέθη. Τα μηνύματα από τις επιδόσεις. Αναλυτικός πίνακας.

ΧΑ: Οι εταιρείες του FTSE-25 που ξεχώρισαν σε EBITDA και καθαρά κέρδη

Καλύτερα των εκτιμήσεων των αναλυτών ήταν τα αποτελέσματα του 2020 των εισηγμένων εταιρειών της υψηλής κεφαλαιοποίησης, λαμβάνοντας υπόψη την έλλειψη ορατότητας αλλά και ειδικές συνθήκες που επικράτησαν στο μεγαλύτερο μέρος του 2020.

Είναι εμφανές ότι μετά την πτώση που υπέστησαν κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, αρκετές εταιρείες και όμιλοι κατάφεραν να ανακτήσουν σημαντικό μερίδιο των απωλειών στο δεύτερο εξάμηνο της περυσινής χρονιάς, αναπροσαρμόζοντας τις τακτικές αντίδρασής τους απέναντι στην πανδημία.

Θετική εντύπωση προκάλεσαν οι ισχυρές επιδόσεις πολλών παραγωγικών ομίλων όπως της Μυτιληναίος, της Τιτάν, της Viohalco, της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, της Σαράντης αλλά και των εταιρειών utilities όπως ΔΕΗ, ΟΛΠ και ΕΥΔΑΠ.

Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον λειτουργίας, ο όμιλος της Μυτιληναίος μπόρεσε να ξεχωρίσει και να αυξήσει οριακά τα λειτουργικά του κέρδη στα 315 εκατ. ευρώ, παρότι η μείωση στα έσοδα ήταν της τάξεως του 16%. Η επίδοση που πέτυχε, τοποθετεί τον όμιλο της Μυτιληναίος πλέον στην 4η θέση μεταξύ των εισηγμένων σε όρους επιδόσεων στα λειτουργικά κέρδη (EBIDFA), χαμηλότερα μόνο από τον ΟΤΕ, την Coca Cola HBC και τη ΔEΗ. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι στο πρώτο τρίμηνο, ο όμιλος της Μυτιληναίος πλησίασε ήδη τις περσινές οικονομικές του επιδόσεις, με κύκλο εργασιών 524 εκατ. και καθαρά κέρδη 37 εκατ. ευρώ, προδιαγράφοντας μια πολύ επιτυχημένη οικονομική χρήση και φέτος.

Αξια μνείας είναι και η Σαράντης, που από τη δική της πλευρά μπόρεσε να ανταποκριθεί στις ειδικές συνθήκες της πανδημίας με ρεκόρ δεκαετίας στο περιθώριο EBITDA, το οποίο προσέγγισε το 16%, διατηρώντας την αναπτυξιακή πορεία στις πωλήσεις. Το πρώτο τρίμηνο για την εταιρεία επίσης ξεκίνησε με σημαντική αύξηση κερδοφορίας και θετική δυναμική στις πωλήσεις. Οι ενοποιημένες πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 2%, το EBITDA κατά 38,5% (στα 13,6 εκατ. ευρώ) και τα κέρδη προ φόρων και τόκων κατά 53,2% (στα 10,4 εκατ. ευρώ).

Μέσα στο 2020, η ΔEΗ μπόρεσε να επιστρέψει από ζημίες σε κέρδη (turnaround story) και να ξεχωρίσει στην κάτω γραμμή των αποτελεσμάτων.

Ισχυρές επιδόσεις επίσης κατέγραψε και ο όμιλος του ΟΤΕ παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες που επικράτησαν στο οικονομικό και το κοινωνικό περιβάλλον. O OTE ήδη για το πρώτο τρίμηνο σημείωσε οριακή μείωση εσόδων κατά 1,2% και αύξηση καθαρών κερδών από τα 96,6 στα 101,4 εκατ. ευρώ.

Σημαντική επίδοση μπόρεσε να επιτύχει και η ΟΠΑΠ στα καθαρά της κέρδη, παρότι τα λειτουργικά της κέρδη μειώθηκαν κατά 37%, από την πλήρη ενοποίηση της Kaizen Gaming. Θετικό πρόσημο σημείωσαν το 2020 και οι Σαράντης και Τέρνα Ενεργειακή, με +2% και +39% αντίστοιχα στα καθαρά τους κέρδη

Στον αντίποδα, οι κλάδοι που εμφάνισαν σαφή υποχώρηση ήταν κυρίως αυτοί των διυλιστηρίων (Ελληνικά Πετρέλαια και Motor Oil), των μεταφορών (Αεροπορία Αιγαίου) και μικρότερη και μερικώς ελεγχόμενη οι εταιρείες του λιανικού εμπορίου (π.χ. Coca Cola HBC, Jumbo, και Fourlis) και η Lamda Development.

H πανδημία υποχρέωσε τους σημαντικούς επιχειρηματικούς ομίλους των Ελληνικών Πετρελαίων, της Aegean Airlines, της Motor Oil, της Lamda Development και της Fourlis από καθαρά κέρδη να «γυρίσουν» σε σημαντικές ζημιές. Ενδεικτικό είναι ότι οι παραπάνω όμιλοι από κερδοφορία άνω των 520 εκατ. ευρώ, υποχρεώθηκαν σε ζημιές της τάξεως των 800 εκατ. ευρώ.

Η Jumbo πάντως στο πρώτο τετράμηνο του 2021 πέρασε σε θετικό έδαφος, καταγράφοντας αύξηση κατά +24% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2020, ενώ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά -11% περίπου.

Ειδικά για την Coca Cola HBC, τα αποτελέσματα παρά την πτώση μάλλον ήταν υψηλότερα των προβλέψεων των αναλυτών, ενώ η φετινή χρονιά ξεκίνησε καλά παρά τον συνεχιζόμενο αντίκτυπο της πανδημίας, με αύξηση των εσόδων κυρίως χάρη στις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών και των ποτών ενέργειας και στην επιτυχημένη εφαρμογή της εμπορικής στρατηγικής της στο κανάλι κατανάλωσης εντός σπιτιού. Τέλος, για τις εταιρείες πετρελαιοειδών, όπου οι συνθήκες που δημιούργησε στην αγορά η πανδημία της Covid-19 ήταν ιδιαίτερα αντίξοες, η θετική τροχιά φαίνεται να επανέρχεται φέτος.

Πηγή: www.Euro2day.gr

Asset Μanagement

VIDEO Επιλεγμένο Video